Причината е, че не се държат в хладилници, каза пред „Телеграф“ д-р Андрей Велчев

Владимир Христовски

Пробутват ни разтопен шоколад по магазините. За това алармира пред „Телеграф“ д-р Андрей Велчев – председател на Сдружението за достъпна и качествена храна. По думите му основната причина за това е, че сладките изделия не се съхраняват в хладилници.

Сигнали

За последните два месеца в организацията на Велчев са получени 22 сигнала. Те са от различни места като София, София-област, Боровец, Велинград, от морето оплакванията са едва 2-3 за разлика от миналата година, когато ни продаваха разтопени сладоледи. „Най-големият проблем е, че дори когато установите, че продуктът, произведен от какао или мляко – всички видове вафли, протеинови барчета и шоколади, е разтопен, управителите на веригите отказват да ви възстановят парите. Търсят вината във Вас, че докато сте го държал в ръка до касовата зона се е размекнал или се е разтопил от друг продукт, който сте купил от топлата витрина“, посочва той. Д-р Велчев недоумява защо по този начин се отнема изконната ценност на потребителя да му бъде възстановена сумата за продукт, който не одобрява. Експертът подчертава, че когато веднъж се разтопи дадено сладкарско изделие то променя качествата си, а шоколадите и бонбоните побеляват. „Тук говорим за стоки, които не са изложени на пряка слънчева светлина, а в близост до вратите на магазините, където вентилацията не смогва да ги охлади. Наши членове обиколиха магазините и установиха, че проблемът е налице и не е само от началото на лятото“, коментира той. От думите му става ясно, че това се случва, когато сладките изделия се намират на гърба на хладилник, който излъчва топлина.

Вендинг машини

Проблемът съществува и при покупка на вафли и шоколади от вендинг машини. Независимо, че вътре се охлажда това се оказва недостатъчна бариера пред слънчевите лъчи, които припичат витрината, на която няма предпазно фолио, и това което получаваме нерядко е разтопена вафла. Д-р Велчев посочва, че сигнали за такива случаи има от Банско, Велинград, Боровец. Той подчертава, че при такава находка трябва да се свържем със собственика на съоръжението, като в повече от случаите се връщат пари за разлика от магазините, където дори връщането на отговор отнема дни, а при някои дори и месец.