Доходите на домакинствата растат, но разходите им скачат. Това сочи статистика на НСИ. За последното тримесечие пада потреблението на някои основни храни, като най-малко е това на хляб и тестени изделия.

Скъпото не винаги означава качествено, показват проучвания на пазара на храните.

„Цената не е добър барометър, има и скъпи продукти, които не отговарат на качеството на етикета. Получаваме в нашата платформа много сигнали за некачествен хляб. Първо търсим производителите и после институциите – БАБХ и КЗП. Те поемат ангажименти, които не довеждат до край. Има и видео материали, но не се стига да бъде потърсен потребител и да му бъде възстановена сумата“, заяви председателят на УС на Сдружение „За достъпна и качествена храна“ д-р Андрей Велчев в студиото на „България сутрин“.

По думите му водещ за потребителите е червеният етикет на промоционалните стоки.

„Българският потребител има определен бюджет, малката потребителска кошница всеки път става все по-малка. В същото време няма как един продукт да е с 20% по-ниска цена и да е качествен, ясно е, че е направен компромис, за да има такава цена“, коментира Велчев пред Bulgaria ON AIR.

По думите му клиентът трудно се отказва от марката, която е купувал години наред, дори и да знае, че не е качествен продуктът.

Също така припомни, че времето на 48-ото НС не е стигнало, за да разгледа предложението на сдружението за законодателна инициатива, която да раздели некоректните производители.

„Да има черен и бял списък на рецидивисти, които произвеждат продукти без необходимото качество и вече имат наложени няколко санкции. Имаме производител с последно предупреждение за прекратяване на дейността му“, каза още Велчев.